Rozszerz pole działania, czyli biznes w Europie

Przedsiębiorcy, którzy odnoszą sukces na rynku krajowym powinni zastanowić się nad rozszerzeniem pola działania na inne kraje. Biznes w Europie kusi większymi marżami i segmentami, które wciąż nie zostały jeszcze zapełnione lokalnymi produktami i usługami. Wielką zaletą polskich produktów jest ich niższa cena. Polacy mogą konkurować z dostawcami z państw Unii, ponieważ koszty opłacenia pracowników oraz wyprodukowania towarów są u zdecydowanie niższe. Aby biznes w Europie faktycznie się udał, niezbędna będzie jednak sieć kontaktów i nawiązanie stosunków z zagranicznymi odbiorcami. Najprościej dokonać tego za pomocą pośredników. Należy jednak pamiętać, że każda dodatkowa osoba, stojąca pomiędzy kupującym a producentem, podwyższa cenę lub zmniejsza zysk. Biznes w Europie opera się o podstawy prawne, obowiązujące w całej Unii oraz w obrębie danego kraju. Dlatego tak ważne jest, aby poznać i stosować zasady już od początku działalności. W przeciwnym razie, przy nieznajomości prawa, może okazać się, że działalność będzie nieopłacalna z uwagi na wysokie podatki lub kary wynikające z niestosowania się do wytycznych. Najlepiej jest na początku ekspansji skorzystać z usług prawnika biegłego w prawie handlowym.

Dodaj komentarz